Timo, Timo, Timo

"Nu ska jag sjunga en sång om något som alla borde göra oftare". Han spelar Let's kill ourselves a son.
Men han började med My Valentine som maler på och maler på och man vill bara ha mer. Hade alla konserter haft den starten skulle jag funderat på att köpa intro-biljetter. För om alla konserter hade haft en lika bra och maffig start hade det funnits sådana biljetter.

Sen kom den såklart obligatoriska strippen. Jag har hört honom säga att han skulle sluta med den, men dne återkommer ständigt. Fast idag berättade han att han inte fattade vad som var så speciellt med den. Men det är ju Timo.

Efter att de spelat den sista låten klappade alla i publiken konstan i fyra minuter tills han kom in igen. Och spelade Don't let the devil ruin it all. En väldigt lugn och enormt bra version dessutom. Sen gick en propp. Och trummisen berättade en historia. Sen var det full fart igen. Fear no darkness, promised child. Sen gick de av scenen, ljuset tändes och folk började gå. Då kommer Timo in på scenen igen och söäger: "vi måste bara spela en låt till".

De spelar låten With a mask on och sen var veckans bästa konsert slut.

Imorgon blir det dock mer musik. David Urwitz är på Bengans och signerar sitt nya album. Han fick "bara" fyra fyrar i GP för sitt tredje album. För de två första fick han fem fyrar vardera. Men han var väldigt nära fem. Det var bara två låtar som sänkte helhetsbetyget. Jag köper "Undrar om det syns" imorgon, så jag kommer nog skriva något om mina åsikter inom någon vecka.

Nu ska jag packa upp lådor!

Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback