Hej

Hej!

Till dej som läser detta: Om du har kontakt med mej när jag säger att jag ska äta var snäll och påminn mej om att jag inte borde äta med resten av familjen. Tack!

Nu över till annat.

Det var sol i Portugal, men jag saknade allt här hemma. Jag har nya tapeter och nytt golv. Ska få nya gardiner också. Just nu sitter jag i min soffa, för datorstolen står i vardagsrummet och jag får inte plats med den. En fjärdedel av rummet är fyllt med banankartonger och flyttlådor. Jobbigt att flytta från ett rum till samma. Fördelen är som sagt att jag har soffan som datorstol, men nackdelen är att soffan är så skön så jag sitter mer vid datorn.

När jag har datorstolen går det inte att sitta skönt när man är trött så då gick jag och la mej, men nu blir det bara skönare ju tröttare man blir. Men en STOR nackdel är att alla min högtalare är nedpackade så jag måste lyssna på underbara Timo Räisänen i hörlurar. Hemskt.

En till hemsk sak är att ordboken i firefox vill särskriva (till och med det! HJÄLP JAG FÖRTVINAR!) alla ord. Det är nog en av de få nackdelarna med firefox. Oj. firefox finns inte inlagt. Jo det gjorde det visst, men inte med LITEN bokstav i början. Jag tycker att man borde kunna ställa in i rättstavningsprogrammen vilken sorts text man skriver, till exempel: Om man skriver ett blogginlägg bryr man sej (bevis!) inte så jättemycket om att det ska vara sig, mig, dig, de och dem istället för sej, mej, dej och dom (ja, 5+4 går jämnt ut).

Fear no darkness, promised child

Tillbaka till ämnet: Men om man skriver en skoluppsats är det ganska viktigt. Så då borde man kunna välja vilken grad av rättning den ska rätta efter. Nu ska jag läsa på www.howstuffworks.com.

Igår kväll träffade jag messa folk. En massa trevliga sådana bör tilläggas. Hade riktigt kul. Var på vernissage på stadsbiblioteket. Anton hade foton där. Han blir bättre och bättre. På tal om att vara bra på bild ( :P ) så blev jag erbjuden att vara nakenmodell.

FÖRLÅT TILL ALLA NI SOM VILLE SE MIG NAKEN; JAG SA NEJ!

Och på tal om bilder så ska jag nog ta och uppdatera min bilddagbok för en gångs skull.

Sköt om er!

Kommentarer
Postat av: Anna

Sade du nej? Sicka fasoner, skärpning! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback