Bojkott mot bilddagboken (vad det ringer här hemma)

Hej!

Precis när jag skrev rubriken ringde det för ungeför sjuttioelfte gången idag så jag blev tvungen att skriva det.

Har lite beslutsångest över om jag ska använda: fan vad det ringer här hemma; oj vad det....; hjälp..; shit eller bara vad det ringer här hemma.
Det blev tydligen det sista alternativet.

Jag är glad, för mina läsare¹ (nu är det tänkt att du ska läsa fotnot nummer 1 längre ner på sidan) (²) har svarat på min fråga.

De (plural igen) har fattat ett enväldigt beslut: jag ska skriva ofta och lite. Jag tror tyvärr inte att det kommer att fungera, men jag ska försöka.

Nu ska jag berätta om bojkotten.

Jag får inte heta abstraktkrumelur för att det är 16 tecken och 15 tecken är det högsta tillåtna. Det är synd för nu får inte världen ta del av min fina bilder (som ingen vet vad de föreställer(eller kanske någon(inte många(alls)))).

Jag skickade ett mail till dem på bilddagboken och bad dem att.... Jaja ni får läsa själva:

=======================================================================
Hej!

Jag heter Magnus och har tänkt att skaffa en bilddagbok.

Saken är den att användarnamnet får bara vara 15 tecken men namnet som jag vill ha är 16 tecken.

Namnet är: abstraktkrumelur

Detta tycker jag är synd och jag skulle uppskatta om ni tod er tid att åtgärda detta problem.

Vänliga hälsningar Magnus
=============================================================================

Nu skulle jag skriva något mer men det kommer jag inte ihåg så jag tar och säger:

Hej då.


¹) OBSERVERA: jag använde plural (vilket i sig inte är så ovanligt). Vad som är speciellt med detta pluralet är att det gäller läsarna av min blogg. Nu har du säkert dragit slutsatsen att jag är dum i huvudet, det kanske jag är, men det väsentliga är att jag har mer än en (läs de fem senaste orden högt, roligt va?) läsare.

²) Nu tappade jag tråden i mitt skrivande på grund av att jag började läsa om "Det kinesiska rummet". nu undrar ni säkert var det är och svaret kan ni få här:
Det kinesiska rummet

Kommentarer
Postat av: abdulrahim

MKT FINT. MKT FINT.

2007-03-05 @ 19:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback