För trött för att lägga mig och sova. Blev längre än jag tänkt mig.

Sista veckan innan sommarlovet nästa vecka. På måndagen efter nästa helg ska vi ha avslutning. Hittills har det gått bra i det mesta. Fysikprov igår. Det som jag trodde att jag skulle ha svårare för hade jag svårare för. Ikväll har jag träffat Nils, Anton och Filip. Vi drack Ginger Ale, spelade Boule och snackade. Läs det en gång till, för antagligen kommer jag bli tvingad att ta bort det. Men vi står för det vi gör, och dessutom var det kul. Stämningen var på topp ända tills Nils kastade iväg Le Petité, den landade, en mås störtdök, tog den i näbben och flög iväg.

Som tur var hade Anton med sig en extra Le Petité. Eller hur det nu stavas. Franska är inte min starkaste gren. Kan i stört sett inget mer. Au Sol betyder solen, tror jag. Videon till låten Au Sol är väldigt fräck. Men nu sitter jag bara uppe för att jag är för lat för att lögga mig. Somnar snart skulle jag tro. Sittandes. Startade bara datorn för att se om Reine Brynolfsson hade en roll i Korpen flygers uppföljare (eller ja, fristående uppföljare; Korpens skugga). Han hade huvudrollen, och det fick Nils ett sms om för en liten stund sen. Vi diskuterade nämligen det ikväll, sittandes på Antons gård i den sommarvarma luften.

För det är verkligen sommar. Tror jag. Våren verkar vara över, det går uppåt igen, allergierna lättar och livet i stort är fint. Men nu ska jag sova. Trots att jag anser mig vara för trött för det. Ser du inte logiken? Om du gör det, skriv en kommentar om hur fungerar. Jag förstår nämligen inte. Men, tänk vad tråkigt allt hade varit om man förstod allt. Men (igen), jag skulle gärna vilja förstå vad tvättmedelsreklamromantik är. Min svenskalärare påstod att min ytterst djupa novell om separationer var tvättmedelsreklamromantisk. Hon syftade på något sätt på färgerna påstod hon. Men den enda tvättmedelsreklam jag kommer på är den där en läppsynkskadad kvinna står i ett rosa rum med en tvättmaskin bredvid sig. Och min novell var snarare grå enligt min mening. Men Karin (som läraren heter) kanske låste sig fast i kaffemetaforerna och kom på villovägar i tankarna. Vem vet?

Sov så gott$?*"#

Kommentarer
Postat av: work forever

Hi, i think that i saw you visited my weblog so i came to
“return the favor”.I'm attempting to find things to enhance my web site!I suppose its ok to use a few of your ideas!!

Postat av: Львов гостиницы недорого подробности на сайте.

Good post. I definitely love this website. Keep writing!

Postat av: Chase

This article is genuinely a good one it helps new web viewers,
who are wishing for blogging.

2013-03-19 @ 13:25:01
URL: http://beatrizladeburgos.hazblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback